Tilaa kulttuurille -yhdistyksen hallituksen kokous pe 8.8. kello 17.00 @ Pikku-Berliini!

Tilaa kulttuurille -yhdistyksen ensimmäinen vuosi käy vähiin ennen kuin loppuu – yhdistyshän on perustettu 9.9. 2013.

Nykyisen hallituksen seuraava ja todennäköisesti viimeinen kokous on perjantaina 8.8. kello 17.00 alkaen salissa. Esityslista (pdf): Hallituksen kokous 8.8. 2014 esityslista .Kokous on kaikille avoin ja siellä saa kahvia, tervetuloa!

PS. Jos yhdistystoiminta ei ole sinulle entuudestaan tuttua, lukaise alla oleva inffo.

***********************************

Mikä on vuosikokous?

Vuosikokous on yhdistyslain määräämä etappi yhdistyksen toiminnassa. Vuosikokouksessa valitaan uusi hallitus ja myönnetään edelliselle hallitukselle vastuuvapaus. Siellä myös hyväksytään tilinpäätös ja katsotaan uusi toimintakertomus. Jos siis urputtamista on toiminnasta tai yhdistyksen rahankäytöstä, vuosikokouksessa se viimeistään paljastuu.

Yhdistyksen hallituksesta lähtevät ainakin puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja, joten molemmat pestit ovat avoinna.

Mitä hallituksessa oleminen meinaa?

Hallituksessa oli kuluneena vuonna viisi jäsentä – ensi vuonna saisi olla enemmän. Jäsenet olivat puheenjohtaja, varapuheenjohtaja/sihteeri, rahastonhoitaja/salivarausvastaava ja kaksi muuta jäsentä.

Kokouksia on noin kerran kuukaudessa tai niin usein kuin hallitus päättää niitä pitää. Muistakin hommista ja yhdistyksen rahankäytöstä päätetään itse yhdistyslain mukaisesti. Osa hommista voi tulla yllätyksenä ja niihin pitää sitten reagoida, esim. vuokralaisten viestit auki olevista ovista tai kaupungin viesti, että nyt on myyntiesittely.

Kokouksissa on ihan mukavaa, näkee kavereita, voi avautua ja voi juoda kokouskahvia.

Mitä kukanenkin hallituksessa tekee?
 
Puheenjohtaja kutsuu kokoukset koolle. Nykyisen hallituksen pj on myös seurannut yhdistyksen sähköpostia ja vastaillut puhelimeen sekä hoitanut tiedottamista yhdessä varapj:n ja rahastonhoitajan kanssa. Vastuiden jakamisestakin hallitus saa päättää keskenään jokaisen jäsenen elämäntilanteen ja mahdollisuuksien mukaan.

Sihteeri tulee kokouksiin ja kirjoittelee kaiken muistiin + huolehtii pöytäkirjojen tulostukset ja allekirjoitukset niihin yhdessä muiden kanssa. Jos sihteeri ei pääse johonkin kokoukseen, voidaan valita kokouskohtaisesti eri henkilö sihteeriksi.

Rahastonhoitaja/salivarausvastaava hoitelee yhdistyksen tiliä nettipankin kautta ja tsekkaa esim. että vuokrat on maksettu. Lisäksi hän vahtii, ettei yhdistys kaadu ja kommentoi kestääkö rahatilanne esim. roskisten ostamisen Stockmannilta vai tyydytäänkö Tokmanniin. Salivarauksista hänellä on päävastuu: sähköposteihin vastaamista ja avainten toimittamista + laskutus jälkeenpäin.

Yhdistyksen hallitus voi nimetä jäsenilleen muitakin tehtäviä, esimerkiksi tiedottajan tai tapahtumavastaavan.
Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s